Większość ludzi uważa, że by zrobić idealne mięśnie brzucha należy robić mnóstwo powtórzeń brzuszków. Owszem jest to przydatne ćwiczenie ale nie pozwoli nam w pełni ukształtować brzucha ponieważ dzieli się on na górne i dolne partie. Dolne partie najlepiej trenować poprzez wszelkiego rodzaju unoszenia nóg. Takie ćwiczenia możemy wykonywać zarówno przy użyciu płaskiej ławeczki jak i drążka do podciągania albo zwyczajnie na podłodze na rozłożonej macie.

Najbardziej klasyczne ćwiczenie to unoszenie nóg leżąc na plecach. Wystarczy położyć się ma macie, ręce trzymać wzdłuż tułowia, a nogi unosić powoli w górę. Takie ćwiczenie śmiało możemy wykonywać kilkanaście powtórzeń po trzy – cztery serie. Kolejne dobre ćwiczenie na dolne mięśnie brzucha to podciąganie kolan do pasa. Do tego ćwiczenia będzie najlepszy drążek chociaż można je też wykonywać leżąc na macie. Jeśli robimy je na drążku wystarczy chwycić się drążka i w zwisie unosimy zgięte kolana na wysokość pasa. Jeśli to ćwiczenie wydaje się nam zbyt lekkie możemy dźwigać nogi wyprostowane w kolanach wtedy będzie to większy wysiłek dla naszych dolnych mięśni brzucha.